Sivut

sunnuntai 1. kesäkuuta 2014

paras poni♥ +kuvia!

Moikka! Eilen tosiaan alkoi loma, ja oon niiin iloinen siitä. Lukio tuntu vaan niin rankalta pari vikaa kuukautta niin ehkä sitte pitkän loman jälkeen jaksaa taas paremmin :D 


Mutta siis, olin torstaina tunnilla, ja yllätys yllätys menin Neranilla. Vaikka oon nyt menny sillä monta kuukautta, silti aina ihmettelen ku se laitetaa mulle, onhan se niiiin pieni :D Kumminkin, mun ei tarttenu laittaa sitä kuntoon sillä se oli jo tunnilla. Nerpalla on olympiat, koska se välillä kuskaa joitain, mutta mä tykkään mennä sillä silleen, että ne ohjat on niissä nivelkuolaimissa, koska muuten se menee ihan rullalle ja jännittyy. Se muutenki "tykkää" laittaa sen kaulansa tosi lyhyeks, pitää auttaa aika paljon pohkeilla et se nousee sieltä. 

Kumminkin, nyt siihen itse tuntiin, meillä oli siis koulutunti ja laitoin aika pitkät jalustimet, varsinkin ku Nerpalla on koulusatula nykyään, niin on vähän pakko laittaa pitemmät kuin yleensä. Aloitettiin tekemällä käynnissä pitkät sivut taivutuksia niin että takajalat menisivät uran sisäpuolella. Tän Nerppa tekee tosi kivasti, ei mun oikeestaa paljon tarvinnu ees tehä. Otin myös mukaan sulkua, sekin menee nykyään ihan kivasti, verrattuna siihen mitä se joskus oli kun Nerpalla menin.  




kiva tää kuvien laatu täällä :d +muutenki maneesilaatu on mahtava


Ravissa tehtiin aluksi vaan omaan tahtiin veryttelyä, Nerppa tuntu ihan hyvältä, ja se tuntu suht pehmeeltä. Tein sitte tahdin muutoksia, että saisin sen paremmin kuuntelemaan, sillä se harppoo välillä ku hevonen vaikka se on tollai pikkunen :D Ravissa tehtii sitten myös samaa tehtävää kuin käynnissä, ja se meni kanssa hyvin.

Laukassa oltiin pääty-ympyröillä, ja väistätettiin takaosaa ulos. Tämä onnistui yllättävän hyvin, ja otin myös takaosaa sisälle päin. Nerppa oli kyllä koko tunnin kyllä tosi hyvä, tehtävät meni hyvin, ja mikä parasta se tuntu aivan älyttömän hyvältä! Lopussa opettaja kyseli että oliko kiva, ja sanoi, että poni näytti tyytyväiseltä ja tasaiselta koko tunnin. Olin tosi ilonen siitä, sillä siihen oonkin pyrkiny, tärkeintä on että Nerpalle on ees jossain määrin hyötyä siitä, että mä meen sillä, kun se on noin pieni, sillä en haluisi mennä sillä jos poni siitä näyttäisi jotenkin kärsivän.

Hienoin poni♥
 
(laukasta ei oo kuvia kun kuvaajan piti lähteä)

Ensiviikon torstaina, eli 5.6 meidän auton nokka kääntyy kohti Jatilan tallia. Meen sinne torstaina, vaikka mun leiri alkaa vasta sunnuntaina, koska porukat lähtee matkalle joten meen siinä samassa kyydissä sitten Jatilaan. Oon oottanu sinne menoa jo tosi pitkään, että näkee ne kaikki ihanat hevoset mitä on nähny viimeks viime kesänä. Oon menossa ekaa kertaa sinne yksin, mutta enköhän mä selviä. Konetta en sinne mukaan ota, mutta puhelimella ja tabletilla saatan tänne tulla jotain kertomaan. Ensiviikolla ois tarkotus mennä vielä tiistaina tai keskiviikkona tunnille, mutta se jää nähtäväksi. Tossa alhaalla vielä muutama kuva viimevuoden vuokrausleiriltä Jatilassa. Vuokrausleirille(leireille) meen myös tosiaan tänä vuonna.

t. Kasia, joka oli toinen vuokriksistani. 






Kasialla menin suurimman osan tunneista ilman satulaa, koska sillä on kiva selkä ja askeleet :D

ja toinen vuokriksistani oli r. Sakke, josta ei ratsastuskuvia ole. Sakke ja Kasia on kumpikin todella ihania hevosia♥




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti