Sivut

lauantai 9. elokuuta 2014

Ratsastusta ratsastuksen perään

Moikka! Tällä viikolla oon ollu aika monta kertaa ratsastamassa, ti, ke, to ja pe oon tunneilla käyny. Rahaa on palanu ihan kiitettävästi mutta mites se meni, rahalla saa ja hevosella pääsee :D

Tiistaina päätin mennä korppariin tunnille, Hekun 18.30 tunnille missä oon nyt käynyt usein. Ratsuksi sain Ribonin, joka mun onneks oli jo edellisellä tunnilla. Ei silleen, että en sitä kuntoon haluisi laittaa, mutta sen menohalut on vähän pienentyneet kun se on juossut jo tunnin ennen mua. Mentiin uudessa maneesissa ja aloittettiin tunti tekemällä käynnissä avoja, ja pian avoista suoraan laukannostoja. Tää osottautu hyväksi tavaksi Ribonille, se ei rojahtanut tapansa mukaan käsille vaan pysyi lyhyenä ja suht kevyenä. Ribon oli oikeen kiva, muuta tunnista on vähän turha kertoa kun kuvia ei ole.

Keskiviikkona mentiinkin sitten Empun kanssa Miekkiöön klo 11 tunnille. Ei saatu taaskaan ketään kuvaamaan, toivottavasti sitte ens kerralla. Noh, sain tietää että meen Tessalla, eli sillä ponilla millä menin myös kun oltiin ekaa kertaa Miekkiössä. Me mentiin kentällä, joka on itseasiassa ihan kiva, aika pieni kylläkin. Mut kyl siinä mahtuu menemään just noilla pienryhmätunneilla.

Tessa oli alussa hidas, ja kyyläsi kaikkia kulmia ja oli välillä lentoo lähössa pienimmästäkin rasahduksesta. Loppua kohti se kumminkin parani ja muistin myös pitää kädet paremmin kannettuna... mun ikuinen ongelma :D 


Torstaina sitten sain vaihteeksi idean että voisi mennä tunnille. Olin Hekun 18.30 tunnilla ja listassa luki Admiral, eli Aatu. Tunnilla tehtiin väistöjä ja laukkalävistäjiä ja mä otin myös vaihdot siinä keskellä. Aatu oli oikeaan kierrokseen tosi paljon parempi kuin vasempaan. Heku kysyi tunnin jälkeen että onko ikävä Nerpan selkään, ja sanoi että olisi sen muuten mulle laittanut mutta oli kerennyt tehdä jo listat ennen kuin laitoin tunnin varausviestiä :D hah ajattelin jo että sitä ei enää mulle laiteta mutta mikäs siinä sitten :D

Vihdoin päästään perjantaihin, jolloin sain myös kuvia! Menin tallille noin kuuden aikoihin kuvaamaan kun Juuli ratsasti Lurppalla, ja pääsin myös itsekkin Lurpan selkään. Lurppa on oikeen mukavan olonen hevonen, reipas ja pätkittäin oikein kivan tuntuinen. Välillä sitä kyllä kiinnosti maisemat enemmän kun minä mutta kyllä sieltä vissiin tuli hyviäkin pätkiä :D En kerennyt mennä kauaa, sillä mun piti mennä laittamaan tunnille ponia kuntoon. Sovittiin myös että saan mennä koittamaan sitä toistekkin :)


 mä niin pilaan tän kuvan..:D




Tunnille menin siis 19.30 joka oli Hekun pitämä leikkitunti. Varasin tunnin torstaina, ja silloin toi 19.30 tunti oli ainut millä oli tilaa :D Päätin sitten mennä siihen ja menin siis Robinilla, eli Roopella jolla en ennen ollutkaan mennyt. Alussa mentiin vaan askellajit läpi ja otettiin sitten joukkuekisaa kahdessa joukkueessa niin, että piti pujotella pari tötsää ja hypätä pikkuristikko ja tulla takaisin ja sitten seuraava sai lähteä.




Seuraavaks oltiin uudestaan toi sama, mutta saatiin vähän haastetta mukaan eli vesi-ilmapallo piti kuljettaa radan läpi niin että se pysyy mukana kokoajan ja antaa sitten seuraavalle. Multa toi meni ihan hyvin, keksin hyvän taktiikan pitää sitä palloa :D

Ton jälkee oltiin yksilökisaa, niin että piti vaan mennä kierros kenttää ympäri sen vesi-ilmapallon kanssa ja siitä sitten otettiin aikaa. Ravailin hetken kun ootin vuoroani ja Roope olikin yllättävän kiva! Vähän se haahuili minne halusi mutta siltä kyllä irtosi kivaa ravia :)




 

Kun mun vuoro tuli, ponista lähti kyllä vauhtia!





 meinasin lentääkkin kun poni meinas juosta tötteröä päin..



 ei elämä nää mun ilmeet, tosi edeustavaa..:DD



 Poni oikee pörisi ku se oli nii innoissaa :D 



Oli hauska tunti, vähän vaihtelua normaaleihin tunteihin millä käyn, mut ei aina tarvi olla niin totista! Robin oli ihan super ja voitettii toi aikaratsastus homma, ja "palkinnoks" sai sitte toivoo ratsua ens viikon tunnille. En toivonu varsinaisesti ketää mut Heku kyllä tietää kenet haluun :D

Ens viikolla sitte alkaa koulu, hyi. Mulla on mukavasti koekkin heti kun en keväällä päässyt yhtä läpi :D Toisaalta ihan kiva kun saadaan taas arki rullaamaan, mutta mua vähän hirvittää ainakin noi hirveen aikaset herätykset.. 




13 kommenttia:

  1. Meinaatko sä vielä jatkaa korpparissa? :) eikö emilia lopettanut siellä? Vai oonko kuullut ihan väärin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyl mä siel nyt ainaki viel jonkun aikaa ainaki Hekun tunneilla käyn, mut käydää siis siel Miekkiös Empun kans myös :) ja joo no Emppu ei enää ota uutta korttia korpparii.

      Poista
  2. Mun mielestä on aika epäreilua noin isossa ratsastuskoulussa, että yks menee aina samalla.. Joten ymmärrän että ne laittaa sulle välillä muitakin xd kaiken lisäks näytät kyllä todella isolta tolle Neranille, joten ihmettelen suuresti että menet sillä edes... Oon itse ratsastanut saman kokoisilla poneilla joskus aikoinaan, olen sua lyhyempi reilusti enkä enää pääse tuon kokosilla... ja ei painoa mulla ei ole liikaa, jopa vähän päinvastoin xd katoin myös jotain kuvian kun meet sillä, ja oon nähnyt sen kulkevan monella paljon paremmin ja rennommin...

    VastaaPoista
  3. Joo ihan rauhassa, ekaksi en mee aina samalla en oo koskaa semmosta sanonukkaa? :DD ja mä en kyllä nää siinä mitään epäreilua vaikka menisinki..ja toiseksi, miks ihmeessä tuuut tähän postaukseen neranista puhumaan? Kolmanneksi kuvistahan näkee koko totuuden joo, ja neljänneksi niinkun oon sanonut, ratsastuksen opettajilla on syynsä miksi ne mulle Nerpan laittaa, ehkä uskon enemmän niitä kuin anonyymiä :DD ja edelleen Nerppaa laitetaan mulle ja parille muulle pidemmälle ratsastajalle just sen takia, että jos se kokoajan juoksisi pienten tunneilla ketkä sille oikean kokosia ovat, se menisi ns. pilalle, kun ei tuolla hirveästi semmosia sille oikean kokosia ratsastajia oo ketkä saa siitä ponista kaiken irti, koska se ei oo kumminkaa mistää helpoimmasta päästä ratsastaa. Nerpalla ei todellakaan oo haittaa siitä kun sillä menen korkeintaan sen kerran viikossa, ja kaiken lisäks se poni on paljon rennompi nykyisillä kuolaimillaan josta kuvia täällä ei ole. Ehkä sait nyt selville jotain asioita :)

    VastaaPoista
  4. Todellakin parempi että vähän liian pitkä, osaavampi ratsastaja menee Nerpalla kerran viikossa kuin aina sopivan kokoinen, mutta kokemattomampi. On kiva että Milla voi mennä sillä, koska moni muu joka sen saisi kulkemaan oikeinpäin on auttamattomasti joko liian pitkä tai painava :)

    VastaaPoista
  5. Juurikin näin, kiitos kivasta kommentista :)

    VastaaPoista
  6. Mua huvittaa toi kommentti :D Hyvä tulla sanomaan jos ei ponista mitään tiedä. Nerppa kun ei ole ihan perinteinen tuntiponi niin luulen, että tää on osa syy siihen miks sillä menee samat ratsastajat. Talvella kun Nerppa juos myös pienten tunteja, se oli aika kamala... Nyt se on ollut taas huomattavasti parempi kun on käynyt pääasiassa kokeneemmilla. Ja ehkä eniten mulla ja Millalla :) mä saan aina mielenrauhan kun luen listasta, että sä meet sillä mun jälkeen :D totta, oothan sä sille aika pitkä, mutta se pituus tuskin ponia häiritsee, joten sillä ei oo oikeestaan mitään väliä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo aikaa tyhmää tulla tänne valittamaan kun ei edes mistään mitään tiedä :D oon kans huomannu, et Nerppa on ollu paljon parempi ratsastaa kun sillon joskus talvella, just sen takia kun se ei pääse enää niin paljoa lintsaamaan töistä kun menee enemmän niillä kokeneiden tunneilla :) haha, juu oon aika pitkä mut onneks mul on aika lyhyet jalat, se on yks syy miks sillä pystyn menemää :D

      Poista
    2. Totta! Ja mun mielestä sä meet Nerpalla kivasti :) Nerppa on mulle tosi tärkee ja tulee vaan nii hyvä mieli kun säkin menet sillä paljon, tekee ponille hyvää :) ja on ainakin yks ratsastaja mun lisäks joka välittää siitä ponista itsestään!

      Poista
    3. Oi kiitos paljon! Säkin meet Nerpalla tosi hyvin :)

      Poista
  7. Ja muuten sillä on taas ne olympiat.. en tiiä mistä syystä :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai on :o Harmi koska sillä suoralla kumikuolaimel se oli ainaki tosi hyvän tuntunen eikä menny sillä nii rullalle ku olympioil..

      Poista